عارفانه ها

گزیده سخنرانی های مذهبی

عارفانه ها

گزیده سخنرانی های مذهبی

بعضی ها کورند. هر چقدر در مورد فتنه و سیاست و اقتصاد و .... توضیح می دیم نمی فهمند

چون کورند چرا کورند؟ یک خصلتی دارند که این باعث کوری شده است.

اگر هم می خواهیم بحث کنیم ابتدا باید مشکل کوریش رو حل کنیم.

ای موسی اگر این فرد آن قدر گریه بکند که دماغش با چشمش بیرون بیاد و آن قدر دستش را بلند کند که دستهاش ساقط بشه تا این خصلت را دارد من او را نمی بخشم.....
رسول خدا: آیا بین شما کسی هست که بخواهد نابینایی اش برود و بصیر شود؟....
 

 


دریافت

# مرحوم آیت الله محمد شجاعی ره در بالا

 

ما باید من نفسانی (من نازل) خود را بشکنیم تا به من های بالاتر خود برسیم.

هر چه به هوای نفس خود بپردازیم من نازل خود را تثبیت کرده ایم. مثلا چطوری؟
من این را دوست دارم. دلم ماشین فلان را می خواهد. دلم پیتزا می خواهد یا .... این ها تثبیت من نازل خود است. دلم می خواد دلم می خواد آغازی است برای تثبیت من نازل و رفتن به هوای نفس بیشتر  و سقوط در من های نازلتر تا معبود شدن هوای نفس:

أَفَرَأَیْتَ مَنِ اتَّخَذَ إِلَٰهَهُ هَوَاهُ وَأَضَلَّهُ اللَّهُ عَلَىٰ عِلْمٍ وَخَتَمَ عَلَىٰ سَمْعِهِ وَقَلْبِهِ وَجَعَلَ عَلَىٰ بَصَرِهِ غِشَاوَةً فَمَن یَهْدِیهِ مِن بَعْدِ اللَّهِ أَفَلَا تَذَکَّرُونَ
 آیا دیدی کسی را که معبود خود را هوای نفس خویش قرار داده و خداوند او را با آگاهی (بر اینکه شایسته هدایت نیست) گمراه ساخته و بر گوش و قلبش مُهر زده و بر چشمش پرده ای افکنده است؟ با این حال چه کسی میتواند غیر از خدا او را هدایت کند؟ آیا متذکّر نمیشوید؟
سوره الجاثیه آیه 23

و اما تقویت من روحانی چیست؟ رضای خدا در این غذاست می خورم رضای خدا در نشستن کنار خانواده است می نشینم. رضای خدا در این نوع پوشش است می پوشم و .....

قُلْ إِنَّ صَلَاتِی وَنُسُکِی وَمَحْیَایَ وَمَمَاتِی لِلَّهِ رَبِّ الْعَالَمِینَ
  بگو: (در حقیقت، نماز من و (سایر) عبادات من و زندگی و مرگ من، برای خدا، پروردگار جهانیان است.)
سوره انعام آیه 162

 

محسن کشتکار

نظرات  (۱)

کل داستان

یک حرف بیشتر نیست

پا روی خودت بزار و بلند شو

 

پاسخ:
بله واقعا تمام حرف همین است.

آن نفسی که باخودی یار چو خار آیدت

وان نفسی که بیخودی یار چه کار آیدت

آن نفسی که باخودی خود تو شکار پشه‌ای

وان نفسی که بیخودی پیل شکار آیدت

آن نفسی که باخودی بسته ابر غصه‌ای

وان نفسی که بیخودی مه به کنار آیدت

آن نفسی که باخودی یار کناره می‌کند

وان نفسی که بیخودی باده یار آیدت

.....

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">